In the course of the construction of the
A10 Tauern Autobahn (end of the 1970s),
a ditch in the Hüttau area, directly in the
approach route of the newly built Reit
Tunnel, was filled with the excavation
material from the tunnel to allow the
highway to pass over this ditch. Since the
geology in this area contains a thick layer
of lake clay, the filled ditch developed
into a creeping slope, the so-called
"Reitdamm“ (Reit embankment). Over the
years, several renovation stages have been
carried out, but the slope could not be
brought to a standstill, and the direction
towards Villach had to undergo regular
maintenance.
Zwischen 2015 – 2016 wurde ein Teil der Dammschüttung abgetragen und auf diesem tieferen Niveau (ca. 10 m unter der Fahrbahn) eine Hangbrücke auf Seite der RFB Villach errichtet. Die RFB Salzburg wird mit einer aufgelösten und rückverankerten Bohrpfahlwand gehalten. Die neu errichtete Hangbrücke ist zur Gänze in das Grundgebirge (Werfener Schichten) mittel Bohrpfählen mit einer Länge von 14 bis 52 m gegründet. Zusätzlich sind die Bohrpfähle noch in den Berg rückgeankert.